tirsdag 25. juni 2013

Turist i Tigerstaden

Da var det hverdag igjen og vi er tilbake etter en fin helg i Oslo. Turen startet litt tregt da flyet vårt var forsinket fra Gardermoen grunnet tekniske problemer. Sånt er jo alltid betryggende å vite når man får litt pusteproblemer bare man tenker på at man skal inn i et fly. Heldigvis la de til at de hadde hentet inn et helt nytt fly i bytte for det med tekniske problemer.. puh... Selve flyturen var som å kjøre på en godt vedlikeholdt vestlandsvei. Humpete med andre ord, men vi kom fram og ble møtt av et flott regnvær. Vi følte oss hjemme! Siden flyet var så forsinket ble det ikke noen store utskeielser på oss fredagen. Vi var slitne og mest av alt klar for å prøve ut hvordan hotellsengen var å sove i! En liten handletur oppom Karl Johan ble det likevel og etter mye leting i hyllene på 7- eleven ( som var eneste åpne butikk på det tidspunkt ) fant vi det vi skulle ha.
Er man på kjærestetur så er man på kjærestetur!

Sengene var myke de, kanskje litt for myke, men vi sov godt og lenge. Sjelden vare for småbarnsforeldre. Uthvilt og med god frokost i magen tok vi turen ut for litt turisme i Oslo. Var mest på måfå egentlig for hva er det egentlig å se i Oslo som vi ikke hadde sett før? Etter litt om og men endte vi opp på Rådhusplassen. Der var opprydningen i full gang etter fredagens show. Vannvittig mye boss ( = søppel) lå strødd! Renovasjonsetaten var slett ikke arbeidsledig den dagen. Aker Brygge hadde vi vært på før og det fristet slett ikke å sitte ute i det grå været som var. Mannen hadde lyst til å se Operaen for der hadde vi ikke vært før. Han stilte inn sin innebygde GPS og jeg fulgte etter. Jeg hadde nemlig allerede mistet all fornemmelse av hva som lå i hvilken retning. Hadde til og med problemer med å finne veien fra heisen på hotellet til rommet vårt, men det er en annen sak. Så han guidet oss gjennom Akershus festning hvor vi på et eller annet tidspunkt gikk oss litt fast og bare ventet på at militærpolitiet skulle hanke oss inn. Heldigvis fant vi en åpning i gjerdet og kom oss helskinnet ut. Jeg tok med meg feil objektiv på kamera til Oslo så ble umulig å ta gode bilder. Derfor er det kjipe mobilbilder som blir vist her.

Utsikt fra Akershus Festning.
 
 
Dagens treningsøkt ble til slutt avsluttet på Operataket.
 
 
 
Jeg har hørt at det skal være god trening å gå opp der så det måtte jo selvfølgelig testest. Jeg var litt skuffet over utsikten. Er jo etter hvert blitt vant til vakre bilder på netthinnen når jeg kommer opp i høyden, men utsikten fra Operataket var jo så og si bare industri, et skittent havnebasseng og en svær byggeplass... Men vi fant da noe fint å hvile øynene på.
 
Queen of Sheba. Kunne tenkt meg en sånn!
 
 
Etter å ha spist Sushi til lunsj var det bare å gjøre seg klar til kveldens happening. For min del var det Bygdarock i Nittedal. Jeg har aldri vært på rockekonsert så prøvde å finne riktig stil med metallic neglelakk og røde lepper. En venninne kom og hentet meg i Oslo klokken fem og mente jeg var pyntet. Shit. Bommet på looken med andre ord og skulle selvfølgelig tatt med skinnbukse! Så bar det avgårde til Nittedal og Bygdarock.
 
Snarvei i Nittedal...
 
Bandet som jeg var der for å se var veldig flinke. I alle fall det jeg fikk høre! Jeg stod nemlig i toalettkø mesteparten av konserten. Bandet het Faktum og kan høres her på Urørt!
 

 
Etter det bar det tilbake til Oslo. Nok en natt i for myk seng og deretter hjem igjen. Flytoget hadde typisk nok problemer med signalanlegget så alle planer om shopping på Gardermoen ble skrinlagt til fordel for hurtig gange mot flyet. Det ble en hektisk, men veldig kjekk tur til Oslo. Jeg skulle selvfølgelig hatt mye mer tid til å få gjort og sett flere ting, men det var veldig godt å ha litt alenetid sammen med mannen. Bare vi to. Ingen barn som løper i hver sin retning, som vil gjøre fire forskjellige ting og som ALDRI blir enige.
 
 
Takk til fineste Kate som var superhyggelig vertskap i Nittedal og til Faktum som ga meg min første rockekonsert! Når dere kommer på spillejobb i Bergen så stiller jeg! Forhåpentligvis med tom blære.. :)

 
 

 


2 kommentarer:

  1. Så utrolig deilig med kjærestetid!! Og det så ut som dere koste dere skikkelig! For å ikke snakke om begivenhetsrikt! ;) Skulle mer enn gjerne sett bilde av metallic neglelakk og røde lepper da men.. ;-P
    Neste gang MÅ vi sees!! Da blir det Frognerparken og andre must sees! :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ehm... det ligger visst et klipp av meg på youtube ( kommer ikke til å si hvor) under konserten. Så ikke så mye av leppene eller neglene mine da.. hehe Helt klart at det blir Frognerparken neste gang! Vi har allerede snakket om en tur senere i sommer, da med barn. Tenker Frognerparken må være et fint sted å slippe dem fri! ;)

      Slett