mandag 16. september 2013

Høst

I går hadde vi den første høststormen på denne siden av landet. Jeg fryktet for trampolinen som fortsatt står ute, men heldigvis gikk det bra. Den stod på samme sted da jeg våknet i dag morges også. Jeg må nå si at høsten er min favoritt av alle årstidene. Man kan trekke inn i varme stuer, man kan sove med dyne igjen og det er mulig å tenne lys uten at man dør av heteslag. Vi kan i alle fall tenne lys etter at ungene er lagt. En annen ting man kan gjøre er å drikke kakao. Så det bestilte mannen til kveldens kamp. Han handlet og jeg laget. En fin deal. Så siden han ser fotball kan jeg med god samvittighet trykke på pcen. Jeg har derimot litt dårlig samvittighet for at jeg forsømmer bloggen om dagen, men dette skriveprosjektet mitt tar mye av tiden min. Det er likevel et ufattelig artig prosjekt! I tillegg er jeg så heldig at jeg får veldig fine tilbakemeldinger på det jeg skriver. Det blir jeg jo fryktelig glad for og ekstra gøy blir det å fortelle denne historien. For det er på en måte det jeg gjør. Forteller en historie. Jeg har staket ut en kurs for hvordan det skal bli, men brått skjer det noe som gjør at kursen og historien tar en ny vri. Mon tro om det er sånn ekte forfattere har det også? Jeg lover å komme sterkere tilbake her på bloggen også! Jeg har brukt mye tid på research, men der tror jeg jeg er i havn nå så da blir det rom for litt andre ting etter hvert! :)




2 kommentarer:

  1. Skriveprosjekt? Det må jeg lese mer om!
    Høsten debuterte i går (!), nå ser det ut som resten av den kommer. Temperaturen synker, men så lenge bladene er grønne og henger på trærne er høsten ennå ny.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, heldigvis så skal høsten vare en stund til. Jeg er ikke klar for vinterdvalen sånn helt enda... Veldig kjekt å ha et skriveprosjekt å drive på med, men det er jo ikke akkurat et litterært mesterverk så jeg blir litt sånn: *gulp-hva-har-jeg-gjort* når en som er så flink med ord som deg snubler over det! :)

      Slett