torsdag 3. oktober 2013

Husgeneralen

Forrige fredag våknet jeg opp, kikket rundt meg og tenkte: Hva i all verden har skjedd her? Kjøkkenbenken var fylt til randen og gangen så full i sko at man måtte ta svømmetak for å komme seg gjennom den. Vaskerommet var så fylt med klær at jeg knapt fikk opp døren og på badet kunne man ikke dusje fordi skittentøyskurven hadde fått overbalanse og veltet. Jeg klødde meg i hodet for å finne løsningen, men så med ett gikk det opp for meg. Jeg hadde jo vært syk siden tirsdag! Nå skal det riktig nok sies at det Drømmelykkede hjem sjelden er plettfri, nei langt i fra. Dette var likevel beyond ille! Skrekk og gru.

Først ble jeg irritert og oppgitt. Hvorfor i all verden er det bare jeg som gjør noe her i huset også hele den regla der! Man skulle jo tro verden stoppet opp når jeg ble syk... og akkurat da kom det til meg... det er faktisk nettopp slik det er! Jeg er husgeneralen og når jeg ligger utslått på sofaen med halsbetennelse aner ikke de andre hva de skal gjøre siden jeg alltid *kremt*, jeg mener, nesten alltid har sånn noenlunde kontroll. Jepp, nettopp sånn var jeg overbevist om at det måtte være. Jeg fikk ny energi og livslyst og gikk i gang med en iver jeg sjelden har opplevd. Å være husgeneral er slett ikke å forakte sånn egentlig!

Det var dog ikke så lenge jeg var i lykkerus. På tirsdag ble jeg nemlig sykemeldt på grunn av rygg/nakke/skuldre problematikken. I dag truet fysioterapeuten med at om jeg ikke holdt meg unna husarbeidet måtte han skrive en erklæring til de hjemme om at jeg ikke hadde lov til slikt. Jeg fikk helt panikk. Jeg så hvordan huset så ut etter tre dager, hvordan ville det ikke se ut etter TO uker uten min kommando?? Men fysioterapeutens ord er jo lov... så nå står det sofa og trening på min timeplan de neste ukene. Kjeder meg allerede, men har heldigvis hun her til selskap. Når hun ikke er ute og leker med kattevennene sine vel og merke!


Jeg må vel også innse at det er på tide å utnevne en nestkommanderende. Hvem den heldige blir vet jeg ikke enda. Er det lov å utnevne seg selv?

8 kommentarer:

  1. Neinei, du må ikke utnevne deg selv, men forsøke å studere taket istedet, eller noe som gjør at du ikke ser rotet!

    God bedring, vær nå snill pike og ikke tull det til for deg selv. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har vel rett! Jeg får bite tenna sammen og kommandere fra HK i sofaen mens jeg ser på Rome ;-)

      Slett
  2. Ja, men du veit, dei har flotte forhold for trening og sofa på Steinkjer òg! Vel og merka so har søstra de bursdag og! :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe... Husmorferie i Steinkjer hadde passa fint no ja, men får intensiv behandling hos fysio om dagen så må holde meg i nærheten av han! Syns du kan komme heim so me kan feire oss i lag! Lett å huske at du har bursdag, då er det jo berre ti dager til min!

      Slett
  3. 1.Lag en mappe på pc'en.
    2.Gi den navnet " Alt rot i huset "
    3.Legg mappen i søppelkassen
    4.Tøm søppelkassen
    5.Pc'en spør nå: Vil du slette alt rot i huset permanent?
    6.Svar JA...problem løst :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ah.. søren.. at jeg ikke har tenkt på det før! :D Takk for tipset! :)

      Slett
  4. Håper du er tilbake i tipp topp form nå !! Jeg var nede for telling i nesten to uker nylig.. og jeg er sånn som virkelig får panikkangst av at håndklærne ligger usystematisk. Det var to uker med lidelse, fysisk ja, men mest psykisk. Og når jeg endelig ble bedre, var det ikke lett å høre på fysioens råd... Still isn´t. Sånn er det å være husgeneral.. Man må lide for å ha det pernt og rent rundt seg.. ;P Løøøv

    SvarSlett
    Svar
    1. Nja.. just ferdig med en av fire uker med sykemelding! :( Men vi får bare ta det som det kommer. Litt rot i kaoset har vel aldri skadet noen ( håper jeg..). Verste er egentlig at det er GRUSOMT kjedelig å være hjemme. Jeg kunne selvsagt brukt tiden på research og skriving, men pc er jo no-no over lengre tid.. sukk.. En dag blir det nok bedre i alle fall! ;) Smask!

      Slett