fredag 15. februar 2013

Happy valentines!

I anledning valentines laget jeg litt konfekt til far i huset. Barna ble påspandert mandelpannekaker både til frokost og kvelds! Konfekten var super enkel å lage. Det som tok lengst tid var å vente på at det skulle stivne. Helt vellykket utseendemessig ble det ikke så neste gang må jeg være litt rausere med sjokoladen!

Du trenger:
Mørk sjokolade
Jordbær ( frosne går bra)
Hasselnøtter eller andre nøtter
Sukrinmelis

Slik gjør du:
Rør jordbærene sammen med sukrinmelis og smak til. Er man ikke opptatt av antall kalorier kan man selvfølgelig bruke vanlig sukker! Smelt sjokoladen over vannbad, jeg blandet i en ss med kokosolje, men dette er ikke nødvendig. Som form hadde jeg en silikonform formet som hjerter. Egentlig for å lage isbiter i. Ha litt sjokolade i formen og rull rundt slik at alle kanter blir dekket av sjokolade, dette blir skallet. Kan med fordel gjentas for å få det tjukkere. Strø nøtter i bunnen og sett i fryser en ti minutters tid. Legg i jordbærfyllet og dekk med sjokolade. Sett i fryseren og la stå til det er stivnet nok til at du får konfekten ut av formen. Om du er ivrig etter å smake er det greit å vente bittelitt slik at fyllet ikke er veldig hardt når du setter tenna i konfekten.. Siden sjokoladen skallet av på mine ble vi nødt til å skynde oss med å spise de opp- uff så leit! ;) Oppbevares i kjøleskap.

Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar