lørdag 16. februar 2013

Bylørdag

I dag har vi vært en tur på Naturhistoriskmuseum. Ungene fikk skattekart og jaktet på dyrene rundt om i museet. En liten tur innom biblioteket rakk vi også. Snapp har lånt seg bok på arabisk (tror jeg)! Var den eneste vi fant med Mikke Mus og han mente språket ikke var noe problem når jeg prøvde å si han måtte legge den tilbake. Herregud da mamma, eg skal jo bare SE i den! Ja, gutten har et poeng for lesekunsten mestrer han foreløpig ikke.. Kanskje det blir lesing på sengen med google translate på mobilen ved siden av?? Beklager forøvrig til alle arabisk talende som hadde planer om å låne Mikke Mus på arabisk akkurat i dag. Sorry! :\

Vel hjemme tok far i huset barna med seg på håndballkamp. Det vil si.. minstemann var utslitt etter å ha prøvd seg som utbryterkonge under hele utflukten så han måtte sove litt. Heldigvis er Ergo bæreselen ( ELSK!) solid så han forble på ryggen min for de som lurer på det! Da vet dere, da ble det kvalitetstid på mor! :) Jeg disket opp med lunsj bestående av yogurt naturell smaksatt med sitronsaft, kanel og vaniljepulver! På toppen hadde jeg hasselnøtter og noen stakkars bringebær jeg fant gjenglemt i kjøleskapet. Om man syns yogurt naturell er surt kan man blande i litt sukrinmelis. Man kan også bruke kesam selvfølgelig! Jeg fikk en hel time for meg selv, ja, jeg delte den med noen vampyrer i vampire diaries da... :)

Nyt helgen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar