fredag 12. desember 2014

12. desember: Noen ganger

Noen ganger skulle jeg ønske jeg bare kunne ligge på sofaen når jeg kom hjem. Slippe å frakte barn mellom hjem- trening- hjem. Slippe å sortere klær, plukke ut våte, skitne klær fra små barnehagesekker. Slippe å kjøre vaskemaskin etter vaskemaskin før det skal henges opp, legges sammen og plasseres i skap. Skulle ønske jeg slapp å smøre ørten skiver kvelds, først til barna og så til barna igjen fordi det var feil pålegg på de første og så endelig til meg selv. Slippe diskusjonen og de dårlige unnskyldningene når det er på tide å gå i seng. Slippe å løpe opp trappene hundre ganger fordi det er mye gøyere å hoppe i sengen enn å sove. Slippe å bare kollapse utslitt på sofaen når de endelig sover før niste skal smøres og sekker skal pakkes før jeg skal putte meg selv i seng.

Ja, sånn tenker jeg noen ganger, men som oftest er jeg takknemlig for at jeg har en familie jeg kan gjøre alt dette for! <3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar