torsdag 18. juni 2015

Bøker på øret

Jeg er en Buzzador. Det vil si at jeg er en slags tester hvor jeg får prøve og vurdere ulike produkter. Denne gangen har jeg fått lov til å teste Storytel.

Storytel er en streamingtjeneste for bøker. Hovedsakelig lydbøker, men de har også e-bøker. Jeg har lenge tenkt at jeg burde teste lydbøker så dette passet i grunn perfekt. Grunnen til at jeg har utsatt det er at jeg har vært skeptisk. Lesing er noe jeg elsker og jeg brukte lang tid før jeg våget meg ut på e-bøker. Bøker kommer i papirform. Basta! Nå derimot er jeg hekta.

Med lydbøker er det likevel litt flere faktorer som spiller inn. Blant annet den som leser. Jeg kunne heller ikke se for meg at jeg kunne leve meg like godt inn i historien som når jeg leser selv. I begynnelsen var det litt rart. Det virket så bortkastet at jeg skulle "lese" bok uten å ha noe å bla i, men så fant jeg ut at det var det geniale! Jeg kunne faktisk gjøre noe samtidig som jeg fikk med meg en bok. Bake, vaske og rydde med bok på øret. Helt topp! Merker likevel at jeg sliter litt med konsentrasjon til tider og får ikke helt med meg historien. Jeg savner litt følelsen av å være inne i historien, for det merker jeg at jeg ikke klarer på samme måte med en lydbok.



Storytel kan lastes ned som en app på telefon eller nettbrett, men det kan også streames fra pc. Det er med andre ord veldig lettvint. Jeg syns likevel ikke utvalget av bøker er spesielt godt. I alle fall ikke på norsk. Til 169 kroner måneden burde det vært bedre utvalg mener jeg. Utvalget på barnebøker var jeg derimot fornøyd med. Ungene liker godt å høre på lydbøker når de legger seg, nå kunne de endelig høre på nye! Jeg vurderer sterkt Storytel til ferien når vi skal på bilferie til Danmark :-)

Dersom du har lyst til å teste Storytel så kan jeg gi bort en gratis bok til deg. Det er helt uten forpliktelser og du binder deg ikke til noe. Send meg en e- post på drommelykke (at) gmail.com eller legg igjen et spor i kommentarfeltet her innen lørdag. Sjekk ut Storytel og se om du finner en bok du vil teste.

Meld deg gjerne som Buzzador du også!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar