onsdag 11. desember 2013

Utslått

Du vet du har vært syk når du får en merkelig følelse av å plutselig dukke opp av en uklar dis. Du har følelsen av at en dusj vil gi deg et nytt liv, magen kjennes brått hul og du kan ikke huske sist du spiste noe annet enn tørre kjeks. Da julekalenderen begynner oppdager du at du har mistet to hele dager, for var ikke forrige episode luke nummer 8? Og var ikke det på søndag?? I dag er det vel... eh.. onsdag?

Jepp! Her ble mor rammet av sykdom midt i juleinnspurten og da var det selvfølgelig den verste sykdommen av alle... Omgangssyke! I to dager har jeg lagt utslått som et slakt. I dag morges gjorde jeg riktig nok et tappert forsøk på å komme meg på jobb, men da svetten piplet og magen knurret faretruende ved ankomst i barnehagen fant jeg det best å snu. Vel hjemme igjen kapitulerte jeg på sofaen og sov bort FIRE timer! Nå i kveld føler jeg meg endelig som et menneske igjen. Heldigvis! Og da jeg litt flau og irritert oppdaget et svært hull i sokken min skjønte jeg med sikkerhet at jeg var i ferd med å bli frisk igjen ;)


Håper alle andre holder seg friske i en hektisk førjulstid! :)

2 kommentarer:

  1. Godt å se du er back on track.. Jeg halter fremdeles, det nyeste er bihulebetennelse-vil jo ingen ende ta dette her! Hva er det med denne førjulstida, går det an å ta det litt før, eller litt etter jul eller!? Men jeg skal ikke klage.. omgangssyken er grusomt, grufullt og bare gruelig vemmelig ekkelt og vondt! Men så slipper vi unna i jula da! Må se positivt på det! ;)
    Welcome back! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Uff ja.. kan det rett og slett være julestria som tar knekken på immunforsvaret vårt? Håper virkelig vi alle går klar i jula! Bank i bordet, salt over skulderen etc etc. Snipp fikk sin første omgangssyke på første julaften sin. Kjempe kjekt siden alle og da mener jeg absolutt ALLE var invitert hjem til oss... God bedring til deg! :)

      Slett