lørdag 15. juni 2013

Lørdagskveld

Da var vi allerede kommet til lørdag. Uken etter hjemkomsten har gått fort. Mest sannsynlig fordi jeg sov bort det meste av både mandag og tirsdag.

Å være syk når man har barn er så og si umulig. Selv om kroppen min roper: STOPP! så gjør liksom ikke resten av hverdagen det. Den går heldigvis  videre og familielivet forventer sitt. Hadde det ikke vært for de små hadde jeg nok holdt sengen lenger ( og kanskje blitt fortere frisk, men det er er nå en annen sak). Jeg er fortsatt ikke helt tipp topp, men nærmer meg. Var i tillegg innom kiropraktoren igjen på torsdag og han fokuserte ( med all sin tyngde) på bekkenet mitt. Hvilket betyr at det fortsatt er litt ømt. Satser på det betyr at det jobber mot det bedre! :)

I dag har vi ikke gjort så forferdelig mye egentlig. Snute holdt et leven uten like i natt. Han har nemlig bestemt seg for at søvn er for pyser. Han skal ikke legge seg på kvelden og for å være sikker på at han ikke går glipp av noe så er han våken en times tid om natten også. Når han syns det blir ensomt å være den eneste som er våken sørger han for å vekke hele huset... zzzzz.. Så i dag har vi alle vært litt trøtt og nærtagende. Mye surmuling og krangling med andre ord.

For å gjøre noe annet tok jeg guttene med på tur. Vi kastet glass til gjenvinning og gikk innom barnehagen for å leke litt. Vi hadde vært der i fem minutt før Snapp måtte akutt på do og gjorde sitt beste for å bryte seg inn i barnehagen. Så da var det i grunn bare å ta Snute under ene armen og sykler ( som de absolutt skulle ha med) under den andre armen for å løpe hjem. Flaks vi bare har oppoverbakke hjem. Vi rakk heldigvis hjem i tide. Etterpå nøt vi hagelivet og trampolinen før det plutselig var tid for barne- tv og middag.



Nå sover Snapp og Snute søtt. Snute sovnet merkelig nok ganske med en gang i dag. Vi prøver å kutte ned på søvnen på dagtid og det så ut til å fungere bra i dag. Alle mine barn har mistet behovet for dette når de er rundt to og et halvt år. Da får de den søvnen de trenger om natten.

Bonusen er hos mammaen sin denne helgen og mannen har vært ute på jakt etter en film til meg. Heldigvis fant han den så i kveld blir det film og litt kjærestetid på oss! Det er ikke så lett å få til når Bonusen er her. På fridager er jeg nesten i seng før han nemlig! :) Helgene uten han er mest rare, men også litt gode. Jeg og mannen har jo aldri vært kjærester uten barn siden Bonusen fulgte med i pakken. Første daten vi hadde var faktisk på tivoli sammen alle tre. Heldigvis ble jeg godkjent av den søte lille gutten med en gang og jeg er like glad i han som om han var min egen. Filmen vi skal se er selvfølgelig Gladiator! Gleder meg!


Håper dere får en fin lørdagskveld!

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker Gladiatoren!! Perfekt til kjærestetid!:-) Må si jeg gleder meg stort til ny bok i sjangeren!! ;-))
    Vi har også prøvd å kutte ned på søvn på dagtid (hun er 2,5), men har måttet innse at hun ikke er klar for det.. Så nå sover hun igjen, både i bhgen og hjemme helgene.. Det faller seg vel naturlig etterhvert!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kommer! Når jeg bare får somlet meg til å overføre bildene fra kamera OG somlet meg til å skrive selve innlegget om Roma. Selve handlingen i filmen var så som så, men det var utrolig spennende å se hvordan de brukte Colosseum med alle disse kanalen under ( som jeg ikke skjønte bæret av når jeg var der!). Hos oss er problemet motsatt. Han trenger ikke søvnen på dagtid, men i barnehagen vil de gjerne at han sover. Og det gjør han, og da sover han så tungt at kvelden blir kraftig forsinket. Han er rett og slett ikke trøtt. I tillegg sover han veldig dårlig om natten når han har sovet på dagen.. mor blir litt koko!

      Slett