onsdag 8. januar 2014

Da svigermor løp fra meg..

Det er nyttår og de obligatoriske nyttårsløftene er avlagt. Jeg har riktig nok ingen. Jeg er bare ofre for andre sine. Mannen har nemlig bestemt seg for at 2014 er det perfekte året for å starte trening så nå blir jeg pisket avgårde på trening så snart anledningen byr seg!

Illustrasjonsfoto, han pisker meg ikke bokstavelig! :)

Jeg har jo etterlyst slikt engasjement lenge så misforstå meg rett, jeg klager slett ikke. Og da svigermor inviterte til noen runder på løpebanen var jeg heller ikke sen å be. Jeg snørte på meg joggeskoene og stilte med friskt mot.

Jeg er klar!

Svigermor er jo noen år eldre enn meg og siden jeg antar at min kondisjonsalder er sånn ca 20 år eldre enn meg selv tenkte jeg vi burde være på samme nivå. Men neida... Det eneste jeg så til svigermor var ryggen hennes! Jeg peste meg rundt banen en runde og kjente at det var behov for noen støttesteg. Jeg minnet meg selv på at Mr. B sier det er helt lov å gå litt også. Vil tro han kanskje ikke mente etter en runde, menmen. Etter tre runder fikk jeg pipelyd i hodet og blodsmak i munnen som gjorde meg helt kvalm. Svigermor løp fortsatt. Til slutt endte det med 2,45 km på meg. Vanligvis ville jeg vært fornøyd med dette, men jeg innser herved at det må hardt arbeid til. Visst er det dritkult med sprek svigermor, men når svigermor løper fra deg... da er grensen min nådd! ;) Så takk svigermor for at du tok meg med, jeg gleder meg til flere løpeturer! :)






4 kommentarer:

  1. Artig å bli kjent med bloggere fra Bergen. Takk for at du kommenterer hos meg, jeg setter stor pris på det. Veldig morsomt å lese om din svigermor. Så for meg min svigermor, og kan slå meg på brystet å si med sikkerhet at jeg hadde løpt fra henne :) Bor du i Arna er du jo mye nærmere Gullfjellet enn meg. Gled deg til onsdag, da skal det bli strålende sol igjen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg er nærme Gullfjellet og nettopp derfor er det jo en stor skam at jeg fortsatt ikke har vært på toppen! ;) Men i år må det vel gå får vi håpe... :)

      Slett
  2. He, he... artig historie! Dette må vere motivasjon til vidare trening;). Fann bloggen din gjennom kommentaren hjå Tine (som har kommentert ovanfor), og har lagt deg til i lista over bloggar eg følger. Her var det mange innlegg som eg kosa meg med, og fann inspirasjon i glutenfrie oppskrifter (jenta vår på 4 har cøliaki). Ha ein fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe.. Ja, det er absolutt motivasjon til videre trening, men så har jeg en utrolig sprek svigermor også! Heldigvis vil hun dele litt av kunnskapene sine med meg. Veldig kjekt med nye lesere så velkommen skal du være! Kjekt at du kunne finne noen oppskrifter også. Vi prøver med litt mindre gluten av og til. Ingen er allergisk, men jeg tror ikke vi har vondt av å begrense det litt. Ønsker deg en fin kveld :)

      Slett