tirsdag 11. februar 2014

Endorfinrus

Jeg tok jo som kjent mine første famlende steg inn i en joggers verden i høst. Så kom snøen. Nå har jeg derimot blomstret på nytt og hatt tre løpetreninger på en uke. I går var det som om alt løsnet og kroppen kjentes fin. Endorfinene formelig raste gjennom kroppen. Sjelden eller aldri har jeg hatt en slik økt hvor jeg formelig boblet over av glede under selve økten! Etterpå, ja, men under, nei! Ny rekord i km ble det også!



Selv om jeg ikke har de helt store resultatene å vise til så er det stort for meg. For to år siden hadde det å løpe vært helt utenkelig. Jeg hadde lyst til å trene, men hadde fortsatt ikke funnet min vei. Nå derimot har jeg en helt annen følelse! I begynnelsen var det ikke noe mål å bli slank, fit eller whatever. Jeg skulle bare begynne å like trening. Det har jeg klart! Det rareste var i grunn å oppdage at jeg liker allsidig trening. Jeg liker rett og slett å bruke kroppen. I fjor jaktet jeg fjelltopper og gjennomførte mitt første motbakkeløp. Jeg har utfordret meg selv på flere områder enn det jeg i utgangspunktet hadde tenkt. Når jeg ser meg tilbake kjenner jeg at jeg er ørlitegranne stolt over det jeg har oppnådd. Selv om det ikke var vektnedgang som har vært målet så tror jeg kroppen har forandret seg litt også...

T.v august 2012 og t.h august 2013

Nå er det på tide å utfordre seg igjen. Siden jeg befant meg i en slags rus i går løp jeg like godt innom treningssenteret og meldte meg på "Bergen-Voss". Det betyr at jeg må delta på minst 15 spinningtimer fram til 5. april hvor det hele da avsluttes med en 5 timers spinningøkt. Dette er altså ikke den ekte utgaven, men jeg tenker det blir spennende å se om jeg klarer å gjennomføre :) Jeg tenker Mr. B er stolt av rekrutten sin nå! Mens alle andre fniste av mine hårete mål så stod han på sidelinjen og heiet meg i gang! Hadde det ikke vært for han hadde jeg sikkert gitt opp i første motbakke :)

Så ønsk meg lykke til da! :)




4 kommentarer:

  1. LYKKE TIL! ;-)
    Klem fra Silje H. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg hadde jo aldri klart dette uten deg! :)

      Slett
  2. 5 timers spinningøkt!!!! Du er jo bare helt rå som gjør dette!! Og den økten du viser her, imponerer meg. Har så lyst å begynne å løpe, men etter 50 meter er jeg slips. Men som du sier.. det lå ikke for deg.. kanskje det er håp for meg også da!! ;)
    Du ser råflott ut Drømmelykke! Jeg ønsker deg masse lykke til! U can do it!
    Og alt blir litt lettere når man har en Mr. B(ig) som supporter! ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Har også alltid hatt lyst til å løpe, men trodde det var meg det var noe i veien med. Begynte så å trene styrke og etter en stund med det så oppdaget jeg til min overraskelse at løpingen var blitt bedre også! Man trenger litt styrke i beina for å kunne løpe nemlig og det var det jeg manglet! :)

      Slett