mandag 24. februar 2014

Ukens snacks- magre microfudge

Dette er like enkelt som det er genialt. Nå må dette selvsagt ikke forveksles med the real stuff for det er det ikke, men om man er sugen på søtsaker en helt vanlig mandag så er dette helt supert. Okei.. man bør kanskje ha vikingmelk i hus. Heldigvis er den hermetisk så den kan fint handles inn i forveien. Jeg har tatt utgangspunkt i oppskriften til Linda Stuhaug og hennes oppskrift finner dere her. Hun har forøvrig mange, mange andre oppskrifter som bør testes ut. Jeg hadde ikke yaconsirup og er ikke fan av sukrin så jeg brukte denne oppskriften her:

1,5 dl vikingmelk
2 ss honning (kan selvsagt bruke annen søtning/sirup)
Ca 10 dråper stevia English toffee (trengs ikke, men gir en god smak)
0,5 ts vaniljepulver evt frø fra vaniljestang
12 gr smør

Putt alt i en bolle og plasser i microen på full hastighet i fem minutter. Pass på for det kan koke over ( jeg har nå veldig ren micro...). Ta ut og rør rundt. Sett inn igjen og nå er det enda viktigere å følge med for ellers kan dette skje:


Linda sin micro brukte totalt 12 minutter. Etter 9 minutter i min gikk røykvarsleren bananas og ungene stimlet sammen i vinduet i håp om at brannbilen skulle komme! Biten over her var en av de få som så bra ut. De andre var svart. Så sjekk underveis. Mine bruker 5+3 minutter til å bli fudgemasse. IKKE rør mer enn den ene gangen da kan det være det ikke tykner. Ha så i ønsket form og plasser i fryser eller kjøleskap. Kommer an på hvor veldig lyst du har på disse.... 

Så er det bare å kaste seg over herligheten! Velbekomme! :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar