søndag 27. januar 2013

Sunday feeling!

Søndag er en deilig slapp dag! Etter å ha tilbragt hele lørdagen sammen er ungene så glade for å se hverandre søndags morgen at de gledesstrålende hopper på hverandre. Mor prøver desperat å skille dem samtidig som hun lager frokost, siden jeg er hønemor er jeg jo redd de skal skade seg under tumultene på stuegolvet, selv om det jo helt sikkert er godt ment fra alle parter der de ligger lagvis?? Ellers har vi en fast søndagstradisjon her i huset... Det er alltid et glass, fat eller andre ting som går i gulvet med ulikt innhold. Jajamen...! Fin søndagsfølelse med andre ord ;) Etter frokost satte de i gang med sin nye favorittaktivitet, glassmaling ( sånn plastmaling til å henge på vindu, ikke real-stuff glassmaling) og da er det fascinerende å se hvor godt de samarbeider! :)

Jeg kom forøvrig på at jeg lovet en "anmeldelse" av middag under hundrelappen hos Rema 1000. På bildet under kan dere se hva våre middager bestod av. Appen forenkler handlingen mye siden den lister opp alt du trenger og mesteparten av tiden bruker en i grønnsaksdisken så rettene inneholder MYE grønnsaker. Dessverre var vår Rema utsolgt/manglet store deler av det vi skulle ha. I vår familie falt ikke disse rettene an smaksmessig heller. Jeg syns de var litt tam og kjedelig faktisk, men mulig fordi vi manglet noen ingredienser og engasjerte oss nok til å lete rundt for å få tak i ingrediensene! Vi prøvde noen av rettene i fjor også, de var vi mer fornøyd med! Så om du er matlei og trenger litt inspirasjon anbefaler jeg gjerne appen! Ta en kikk i arkivet om en ikke er fan av disse rettene for der ligger det også mye. Gjør i alle fall hverdagen litt enklere for travle familier! Har man ikke en Rema i nærheten kan man jo bruke handlelisten på andre butikker også! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar