søndag 6. januar 2013

God søndag!

På treningsfronten har det vært stille- ellers? Not so much! Kort arbeidsuke og like kort tid til alt som skulle vært gjort... Julen er ryddet ut, garderoben er satt opp og de tre minste rakk akkurat en hel dag i barnehagen i 2013 før Snapp måtte hentes hjem igjen torsdag! Heldigvis for meg begynte jeg i ny jobb onsdag så jeg insisterte på at det var UMULIG for meg å være hjemme. Noe som jo er sannheten. Men nå er heldigvis alle friske *bankibordet*

Treningen har vært nødt til å vente- hodet mitt har vært ganske fullt når jeg kom hjem fra jobb denne uken. Mye nytt å sette seg inn i! Det gode er at jeg har et stykke å gå fra der kollektivtransporten ender så jeg får så godt som dekket de obligatoriske 30 min med aktivitet om dagen! * Lykke* Da trenger jeg ikke ha SÅ dårlig samvittighet om jeg ikke kommer meg på trening!

Ikke for det... Jeg sitter ikke mye i ro hjemme heller! De små syns det er helt topp å leke at mamma er klatrestativ :) Egentlig så trenger man ikke manualer når man har barn og egentlig burde jeg vært mye flinkere til å se på hva Snipp gjør! Han er den eneste jeg kjenner som har sixpack og han er 6 år! Tror jeg bør henge meg på når han er ute og klatrer i trær...

I dag startet vi dagen med å lage krønsjy frokostblanding! Fryktelig enkelt:
Havregryn
Havrekli
Litt hakkede mandler
Litt hakkede cashewnøtter
Søtning- nok til at alt blir lett blandet. Den skal ikke være for fuktig, men ikke for tørr heller
Vaniljepulver

Spre utover et bakepapir på stekebrett. Sett i ovnen på 150 grader om en har dårlig tid, lavere temp om en har god tid og vil bevare enda mer av næringsstoffene! Vi var sultne... Den er ferdig når blandingen er sprø! Av søtning kan en bruke hva som helst. Jeg brukte lønnesirup fordi det var det jeg hadde, men på grunn av høy GI anbefaler jeg kun dette til helg og fest! Har man feks Yacon sirup er nok det det beste. Man kan jo selvfølgelig blande inn frø, nøtter, frukt etter ønske! Jeg brukte ikke noe mål, en må nesten bare prøve seg fram etter hvor stor porsjon en lager. Jeg er inspirert av Mjuuugly og om en vil ha flere tips kan en søke på granola på hennes side :)

Et lite bilde av min frokost! Brukte vanlig melk, men man kan bruke den melken man vil. Hadde også noen frosne blåbær som jeg puttet på toppen.. Snapp mente det smakte som kjeks og Snute sa bare "make me".. oversatt betyr det smake mer ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar