onsdag 23. januar 2013

Kvelds?

I kveld har jeg lekt meg litt på kjøkkenet! Fant en oppskrift på Pinterest som jeg fikk lyst til å teste ut, men gjorde den litt om til min egen. Guttene mine og jeg får rimelig urolig mage når vi spiser vanlig brød. Jeg tror ikke det er glutenallergi da både jeg og Snipp er testet for dette, men mindre gluten i kosten funker fint så jeg gjorde et tappert forsøk i dag. Og tenk, det falt i smak hos far i huset som er kokk. ;) Dessverre så noterte jeg ikke mål da det meste går på slump hos meg, men sånn ca blir det:
4 dl glutenfrie havregryn, vanlig går også!
2 egg
2 dl melk etter ønske ( jeg brukte soya)
1/2 ts bakepulver (kan droppes)

Jeg malte havregrynene til mel så man kan selvfølgelig bruke havremel også, men vær obs på at det gjerne ikke er fri for gluten! Blandet så i resten. Røren skal se ut som en pannekakerøre så bruk så mye melk du trenger. Ønskes mer fiber kan en tilsette fiberhusk for eksempel. Ha røren i små smurte former. Nok til at bunnen er dekket. Jeg brukte creme brulè former, men harde muffinsformer går nok også fint. I papirformer er jeg redd det flyter utover. Stek i ovn på 200 grader i ca ti minutter. Sjekk med kakenål om de er ferdig. Man kan selvfølgelig steke de som pannekaker også! Vi fikk 12 små "brød".

Disse kan spises som vanlig brød med pålegg eller som vi gjorde med posjerte egg! :)

Ellers har jeg hatt meg en ny økt med bakkeintervall..Tungt, men deilig! Har tydeligvis løpt hardt de tre gangene jeg har brukt løpebroddene mine for den ene hadde rett og slett slitt seg! Jeg lukter en kommende reklamasjon...

Snusslutten går forøvrig bra! Jeg er nesten ikke sur eller hissig! De jeg bor sammen med har i alle fall ikke våget å nevne noe om det! Så jeg har belønningen min i sikte... Et medlemskap på et nytt og litt annerledes treningssenter: Fightlab

Men nå er det snart natta!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar