tirsdag 15. januar 2013

Brød som energikilde?

Etter treningsøkten i går har jeg funnet ut at brød ikke fungerer som energikilde for meg! Men det fungerer gjerne supert for andre som anbefaler ikke noen å kutte dette ut sånn uten videre.

Har lenge vært flink til å spise minimalt med brød selv om jeg i utgangspunktet er veldig glad i en skive brød med godt pålegg. Etter jeg begynte i ny jobb har vi smørelunsj på jobb som jeg har spist hver dag. Naturlig nok mye brød og jeg har utsatt å introdusere mine medkollegaer for mine sære lunsjvaner... Vel.. det bør jeg endre på! Vanligvis er jeg veldig flink til å pushe meg selv, men i går var både krutt og gitt bortreist. Jeg ga opp vektene og tok meg en økt med intervaller på tredemøllen og det var der mirakelet skjedde! Ny rekord! En kilometer på 9.30 ( minutter altså!) Ikke imponert sier du? Vel, for meg var dette stor stas på en ellers tung dag! :) Har jo planer om å løpe et ultraløp på 62 km om en stund ( ikke i år!) så formen der må forbedres betraktelig!

Så nå har jeg bestemt meg for å bli bedre på å planlegge både frokost og lunsj. Blyanten er spisset og de blanke arkene er klar. Nå skal det planlegges skikkelig mat for muskler!

Vi tester forøvrig ut middag under hundrelappen denne uken. Ble ikke akkurat billig, men siden vi ikke passer inn i kjernefamilien blir det sjelden under hundrelappen for oss. Oppdatering kommer i slutten av uken.

Avslutter med et sitat funnet hos bitsotruth :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar