søndag 13. januar 2013

En trøtt morgen..

Her i huset har vi vært våken i timesvis allerede. I alle fall husmora og de tre små. Siden både husmora og far i huset er b-mennesker så har vi annenhver dag vi sover lenge og jeg hadde min i går. Minstemann er begynt å vekke hele huset klokken seks og det syns jeg er i overkant tidlig! :/ Før var det mellomste sin oppgave, men så hadde vi noen fine måneder hvor de sov helt til halv åtte-åtte! Fantastisk! Energien begynte så smått å vende tilbake etter det som føltes som år uten søvn, i alle fall siden mellomste ble født for snart fire år siden... Så en måned før jul begynte minstemann å våkne hver eneste natt i en måned etter en runde med hånd,fot og munnsykdom og jeg gikk rundt i koma... Da han endelig begynte å sove igjen var han blitt omvendt til a-menneske! WHAT?

Det vil si... Det er en kombinasjon... Samtidig lærte han seg å klatre ut av sengen og ble b-menneske om kvelden, han som tidligere var trøttis når barne-tv startet. Så enten har vi et svære strev med å få han til å bli i sengen på kvelden, belønningen blir da at han sover lenger om morningen. Om han sovner med en gang er belønningen en tidlig morgen. Resultatet av alt er komaforeldre og da er det ikke lett å finne energien til å komme seg opp av sofaen på kvelden.

Det positive med tidlige morninger er at man får masse tid til å gjøre ting som burde vært gjort bare for å holde seg våken! Så nå sitter jeg i nyvasket hus og drikker min favoritt te mens jeg smiler av budskapet på koppen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar