mandag 8. april 2013

Den dagen

Våknet alt for tidlig, mest fordi jeg var for seint i seng. Måtte jo fortelle om alt vi hadde opplevd på minituren så klart! Altså.. jeg våknet alt for tidlig av en blek Snipp som kunne informere meg om at han var blitt syk og hadde kastet opp. Herlig! Slike oppgaver pleier jeg å tildele mannen, men visste at det nok ville ta lengre tid å vekke han enn det tok for meg å vaske og skifte på sengen. Så da ble det hjemmedag på oss to i dag. Han kom seg heldigvis utover dagen.

Så fikk vi endelig svar på reklamasjonen på bilen. Nei, nei, nei! Kom ikke som et sjokk akkurat. Service er det jo et fåtall i den bransjen som vet hva er. 110 000 kroner i reparasjoner er bare noe en må forvente kan skje når man kjøper en bil til 260 000 kroner som er fem år gammel, i alle fall om man kjøper Citröen. Vi har hatt den i tre år. Jeg ringte til verkstedsavdelingen, de har vanligvis vært veldig forståelsesfulle og hyggelige, men i dag ble jeg skjelt ut. Ikke hadde vi fulgt servicene ( usant), at lommeboken vår ikke kunne betale reparasjonene fikk være vårt problem, jeg var da et voksent oppegående menneske som burde ha sjekket bilen da vi kjøpte den ( vi ba om en tilstandsrapport, men fikk beskjed om at det var jo noe han bare kunne lage på bakrommet så den var ikke verdt noen ting!) og så refererte han til at bilen ikke ble godkjent på EU-kontrollen i februar i fjor. Jeg forklarte at det eneste som manglet var en pære og litt trege seler, ingen bremser eller noe. Ti måneder senere er de så slitt at de MÅ skiftes. Merkelige greier.. Det til tross for at bilen har stått i ro i tre av de månedene! Tror de har fått kjeft for at de har vært for ærlig tidligere.

Uansett.. til tross for at jeg følte meg helt ubrukelig som menneske og bileier etter samtalen hadde jeg noe å se fram til. Jeg hadde to uavhentede pakker på posten som ventet på meg. Den ene kom fra utlandet og den har jeg ventet leeeenge på! Gleden og spenningen var derfor til å ta og føle på når jeg pakket opp og gikk i gang med å prøve det på. Halvparten passet selvfølgelig ikke.. :( Jeg kan heldigvis returnere det, men utrolig kjedelig siden jeg virkelig hadde gledet meg til å ta i bruk disse klærne!

Lyspunktet i dag ble derfor at disse passet perfekt og var akkurat like god å gå i som jeg hadde forestilt meg! :)

2 kommentarer:

  1. Å herlighet for en dag da.. Og for noen ufordragelige anti-service vennlige idioter! Håper det ordner seg på en eller annen måte!
    Jeg har også hatt en Citröen.. ALT var galt med den, HELE tiden. Nå er ikke jeg en bilkjenner som deg altså, men alt var jo elektrisk? .. så da kunne jeg vel ikke forvente så mye mer.
    Håper Snipp er kommet seg ovenpå etter gårsdagens!!
    Etter en sånn dag, er det i hvertfall en trøst å få slike lekkerbisker i posten! ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Som sagt- de har vært hyggelige tidligere, men nå har de tydeligvis fått munnkurv og er ikke interessert i ha oss som kunder lenger. Synd egentlig for med den bilen er vi strengt tatt en gullgruve.:P Citröen og elektriske ting er et kjent problem, rett og slett fordi de ikke vet hva de driver med! Mange Citröen fantaster som har gitt opp etter at de ble mer elektrisk rettet. Her blir det i alle fall ikke en eneste Citröen til! ;)

      Nå må det bare bli vår sånn at jeg kan ta skoene i bruk! :D Egentlig merkelig å etterlyse våren når vi nesten er midt i april...

      Slett