lørdag 27. april 2013

Vår!

Da skriver vi 27. april og våren har endelig sneket seg innom en snartur. For første gang i år kunne vi kaste jakken og traske rundt i joggesko. Syklene ble børstet støv av og veien utenfor er dekket av krittegninger. Jeg kunne til og med kjenne lukten av grill! Fantastisk! :)

Våren passet på å melde sin ankomst i anledning borettslagets dugnad og jeg fikk derfor lagt inn litt hverdagstrim. Hakke, rake, spa,bære og kjøre trillebår er alle gode hverdagsaktiviteter som kan være god trim når man holder på i timesvis. Tipper effekten rant ut i sanden siden det i tråd med god dugnadsånd ble servert kake. Jeg er selvfølgelig ikke sterkere enn at jeg lar meg friste når deilig gulrotkake dukker opp. Men jeg takket høflig nei til is! :)

Etter kakespisingen fikk jeg dårlig samvittighet og prøvde å kompensere med litt privat dugnad. Vi har vel en tid vært marerittnaboen med en hel masse skrot liggende i hagen etter diverse oppussingsprosjekt i heimen. Til vår store lykke ( og sikkert naboens) fikk alle lov til å bruke containeren etter endt dugnad. Det ble derfor en del turer og tunge løft der. I tillegg begynte Snute å bli trøtt og da er han over alt og ørene er lukket. Så for å sikre at han ikke stakk av tok jeg han i bæresele på ryggen. Fungerte utmerket! Selv om noen flirte godt i skjegget når jeg kom drassende på gamle dører og diverse med Snute på ryggen.

Nå har vi da plutselig mye større hage og litt ryddigere hus og utebod! Kjennes godt i både sinn og kropp. Når Bonusen er kommet seg i seng skal jeg og mannen se Hobbiten i 3d... Det vil si, om jeg klarer å holde meg våken så lenge...

En annen som har funnet ut at det er vår er denne herligheten her! Jeg har aldri fått nye blomster på orkideene mine, men denne her kom faktisk med hele TRE nye skudd! Jeg er så stolt at jeg nesten sprekker! :D

4 kommentarer:

  1. Hoho, ska sei de har vore effektive! :-D blir so fint atte! Tips te å få orkideen te å øveleva e å dusja den i vasken med lunka vatn ein gong fø veko, mine blomstre so dei e galen og eg gjer da :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Her blir de påspandert et eggeglass med vann i uken ( når jeg husker det..).. og vi vet jo at det er du og broderen som har arvet mammas grønne fingre! ;)

      Slett
  2. Ingenting er bedre for sinnet enn ryddighet.. Om det ikke er ryddig (les:system i rotet) her om kvelden, klarer jeg ikke å finne roen..
    Og den orkideen.. og TRE knopper!! Just wow!! Du MÅ ha arvet litt lysegrønne fingre om ikke mer!! ;-)
    Nå er våren på vei du!! Og jeg er enig i at det er heeeelt fantastisk! Klemmer <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Dessverre så ble det med den ene vårdagen! I dag og flere dager denne uken har det kommet SNØ! :( Jaja.. den som venter på noe godt osv..

      Orkideen fikk litt vann i går så nå får vi se om den fortsetter å trives, venter spent på om siste knopp slår ut i blomst eller om jeg finner den vissen på gulvet ( det har skjedd før nemlig..)! Klemmer tilbake :)

      Slett