torsdag 21. mars 2013

Husmor

I dag hadde jeg planer om å gi mine forsvinnende muskler litt pleie. Men som en ekte husmor og småbarnsmamma må man være åpen for endringer i planene. Barn, mann, hus og hjem kommer selvfølgelig alltid i første rekke. Ikke nødvendigvis alltid i nevnte rekkefølge. Så da mine små håpefulle stolt kom hjem med årets påskepynt kastet jeg et blikk rundt i stuen og fant ut at her var det behov for en real vask og opprydning. Så da ble det sånn!

Jeg er dessverre ikke noe ordensmenneske. Har aldri vært det, men jeg må innrømme at jeg med årene setter mer og mer pris på å ha det ryddig rundt meg. Synd at dette kom litt seint slik at jeg ikke hadde innarbeidet de gode vanene FØR jeg fikk barn. For med barn følger det rot. Snute for eksempel syns det er mye gøyere å kaste maten rundt seg enn å spise det. Genet for å legge på plass ting etter bruk eller henge opp ting har ingen utviklet enda ( gjør det det noen gang). Tolvåringen bruker fortsatt unnskyldningen om at han ikke når opp til å henge fra seg jakken. Det til tross for at han har få cm igjen før han er like høy som meg..

Nå kan jeg da i noen timer nyte et ryddig og nyvasket hus. I anledning påske har jeg til og med brukt grønnsåpe slik at når jeg kommer hjem i morgen kanskje husker at huset faktisk var ryddet og nyvasket i dag! :)

Og påskepynten? Den var fin i år også... Faktisk så fin at jeg har oppfordret ungene til å dele litt av den med besteforeldrene ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar