mandag 13. mai 2013

Hver dag

.. kan ikke være like god! I dag er en sånn litt mindre god dag.

Fotballsesongen er i gang og det merkes på fraværet til far og bonusen. Det er kamper i hytt og pine, på fjerne og nære steder. Det vil si. Hos oss er det fotballsesong hele året. Premier League overlapper Tippeligaen og motsatt. Praktisk, ikke sant? I alle fall for far.

Men i dag var det jubelbrus og annen sport på gang. Bonusen skulle nemlig spille kvartfinale i håndball. Vanligvis er jeg hjemme med de små siden det er mer praktisk enn å løpe etter de i en håndballhall. Men herregud, det er ikke hver dag noen i familien er i en kvartfinale så dette måtte vi få med oss.

Alt var forberedt. Hele familien.skulle på kvartfinale!! Jeg skulle bli på jobben til kampen startet. Hadde pakket treningstøy med store intensjoner om å jogge fra jobb til åstedet for den store kvartfinalen. Så kom beskjeden om at kampen var senere enn vi hadde trodd. Mye senere. I tillegg ble det enda en kamp å spille dersom de vant kvartfinalen. Dermed ble kvartfinalen avlyst for store deler av familien. Inkludert meg.

Jaja tenkte jeg da jeg kom hjem til et bombet hus. Jeg kan vel kanskje rydde litt da når ungene er i seng? Jeg startet med å sette sammen en skohylle som Snute rev ned for en tid tilbake. Ingen har giddet å sette den sammen igjen og man må svømme i sko for å komme gjennom gangen. Denne er en slags klikk system i plast. Allerede i starten oppdaget jeg at noe var galt. Ene pluggen var knekt. Jeg fant fram superlim og etter mye om og men og et par, tre, fire sammenlimte fingre hang nedre del av skohyllen sammen. På neste etappe oppdaget jeg at TO plugger var knekt. Da ga jeg opp og lot skohylle og sko ligge strødd. Etter å ha trampet hardt på skohyllen selvsagt. Gikk rett i skapet, lette fram sjokoladen og trykte den i meg på null komma niks! Etter det var jeg kvalm, men full av endorfiner og fant min plass på sofaen hvor jeg tok en date sammen med Pretty Little Liars på Netflix.

Og kampen til Bonusen? De vant både kvart- og semifinale! Så nå blir det finale! Men den dagen får jeg besøk.. så da får jeg bare krysse fingrene for at Snipp, Snapp eller Snute også blir like god en gang! :)

2 kommentarer:

  1. Bra forsøk da hvertfall uansett!;-) Endorfiner innpakket i sjokolade er løsningen for stresshormonene våre, føler jeg! Hvertfall sånn midlertidig! ;-) Så får lister, kakestykker og spikermatter vente litt..
    ;-P

    SvarSlett
  2. Bortsett fra at jeg var litt kvalm der jeg lå på sofaen så fungerte det utmerket vil jeg si ;-)

    SvarSlett