mandag 4. februar 2013

Søndagsmiddag: Fiskepinner

Nå tenker dere sikkert at er det går litt rundt for meg som annonserer fiskepinner som søndagsmiddag. Om dere er enig med fireåringen min som mener fiskepinner kommer fra fryseren så ser jeg den. Men disse er hjemmelaget folkens! Tja.. er kanskje mer panert fisk når jeg tenker meg om... men pytt!

Jeg brukte torskefileter som jeg først dyppet i egg og deretter vendte i mandelmel. Stekes i stekepanne med valgfri olje.


Som tilbehør hadde vi ertestuing, salat og søtpotet fries! Usikker på hvordan du lager søtpotet fries? Fortvil ikke! Jeg lekte meg litt med kamera og har foreviget prosessen og laget en idiotsikker framgangsmåte- så lenge man er forsiktig med kniven... :)

Først deles poteten i to:


 Deretter deles hver halve i skiver på langs. Pass på at de blir ca like tykke:


Tilslutt kutter du hver skive i frieslignende stykker:


Stekes ( bakes??) i ovn på 200 grader sammen med en dæsj olivenolje og salt/pepper/ krydder. Jeg drysset på litt havsalt. Ferdig etter ca 20 minutter. Jeg har dessverre ikke bilder av det ferdige måltidet for da måtte vi bare kaste det i oss før vi løp avgårde i en bursdag. Var litt blandet tilbakemelding fra ungene, men de spiste litt alle sammen. Fireåringen er skikkelig kresen så hva han mener teller liksom ikke. Stoler mest på toåringen som sa nam- nam og gaflet inn på! Han spiser nemlig alt. Vi voksne kommer nok til å gå for denne varianten fiskepinner framover så til slutt lærer de seg vel å like det?

God mandag! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar