torsdag 16. mai 2013

16. mai

Klokken er så vidt passert 2100 16. mai 2013. Jeg har plassert beina på bordet og er fint i rute etter eget skjema. Huset er vasket og lukter grønnsåpe. Ja, fint må det være til 17. mai. I tilfelle noen ville komme på besøk så kan de trygt inviteres inn. Så lenge de ikke må på toalettet. For å unngå stress har jeg nemlig konsentrert meg om synlige steder. Rom som kan risikere å bli med på bilder for eksempel! :)

Nå kan jeg bruke tiden på å mimre om tidligere tider. Tider da 16. mai var fest og moro og kamp på stadion. Spesielt da jeg var russ. Nei, ikke vanlig russ, da gikk jeg på pencilin og var eneste russ jeg kjente som var oppegående dagen derpå! Men den gang jeg var babyruss, eller orangeruss som det også kalles. Den gangen 9. klasse var avgangsklasse. Siden pappa leser bloggen min kan jeg selvfølgelig ikke gå i detaljer, men du så moro vi hadde det! Det var også de samme tider jeg bare kunne troppe opp hjemme og tre rett inn i bunaden. Skjorte og forkle var både vasket og strøket. Så fikk jeg barn og måtte gjøre dette selv. Noen ganger har jeg riktig nok fått hjelp av både mor og svigermor, men i dag skulle jeg gjøre det selv.

Det måtte jo gå galt! Under strykingen oppstod det en svær brun stripe på armen.. shit! Jeg hadde selvfølgelig ingen skyld i dette. Vil tro det er noe feil på det nye vaskemiddelet jeg kjøpte.. Så bortsett fra det er jeg som sagt i rute! Stripen så ut til å gå vekk så bare strykingen igjen.. puh..

Jeg har heller ikke bakt kake ( men jeg har is!) og ikke har jeg plantet i bedene heller. Det største risikoprosjektet som jeg tar med knusende ro er at jeg IKKE har prøvd bunaden. Jeg krysser fingrene for at den er romsligere enn i fjor! :)

Nå skal jeg nyte et rent hus ( som er rent til etter frokost i morgen) og lade batteriene!

Ha en stressfri 16. mai. Husk at alt ikke trenger å være perfekt! ;)

Ps. Våren er i alle fall endelig kommet og sammen med den kom favorittblomsten min. For 22 år siden var jeg brudepike for min tante 18. mai og da var bakkene dekket av disse vakre blomstene! <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar