mandag 20. mai 2013

Første fjelltopp er besteget

Dette innlegget skulle egentlig vært publisert i går, men det var tydeligvis noe feil med bildetjenestene til google og man kan jo ikke publisere et slikt innlegg uten bilder!

Det var jeg, svigermor, en venninne av henne og selvfølgelig Snipp som sammen skulle kjempe mot fjellets utfordringer og sammen stå seirende på toppen. Været var nydelig og jeg var litt bekymret for om det ble for varmt, men i og med at vi kom raskt høyt opp ble det også helt passe varmt. Det var ganske bratt opp, men veldig fin sti så gikk helt fint. Fjellgeiten min løp som vanlig fremst og svigermor løp etter. Man må jo bare være glad for at man kjenner slike sprekinger! :) Bakerst gikk vi to andre. Vi løste verdensproblemer og små mysterier i hverdagen. Viktig oppgave det også!

Her har vi ikke gått så langt, men wow for et syn!


Fjellet vi gikk på i dag var Skåldalsfjellet og utsikten bergtar deg ganske tidlig. På grunn av formen til fjellet er dette et yndet sted å drive hanggliding (tror jeg det heter..) og de fleste har som mål å gå til Skåldalsnipa hvor rampen ligger. Jeg lot meg slett ikke friste til å hoppe utfor, men utsikten var flott! Fra nipa er det ca 200 høydemetere til før en er på den endelige toppen. Toppen befinner seg 719 meter over havet.

Pause på Skåldalsnipa med utsikt fra rampen.
 
Utsikt fra toppen.
 



Spreke som vi er bestemte vi oss for å gå over fjellet og ned igjen et annet sted. Der var det litt dårligere sti og mer ulendt terreng, men vi kom oss ned og da var vi voksne så slitne at vi slett ikke kunne stoppe. Hadde vi stoppet hadde vi kollapset. Snipp derimot hoppet og danset som om vi var i starten på turen. Både før og etter turen hadde han seg i tillegg noen runder på trampolinen. Etter fem og en halv time var vi endelig hjemme igjen! Solen hadde behandlet oss godt og soleksemet blomstret i ren ekstase! Ser ut som om jeg er kraftig solbrent, men heldigvis er det "bare" soleksem som klør noe voldsomt! Jeg var faktisk så rosa at jeg måtte skifte ut den rosa toppen jeg hadde på meg til en hvit før mannen la merke til at jeg var kommet hjem...

Kløøøøøør...


Turen var helt fantastisk og vi har allerede planlagt neste tur som jeg gleder meg til. Alltid kjekt å gå på tur med kjekke mennesker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar