mandag 13. mai 2013

Knekkiser og helgeaktiviteter

Helgen var brått forbi, man kommer litt ut av det når man har hatt fire fridager og ikke bare to som vanlig. Fridagene har vært fine og travle som det jo ofte er med fire gutter i hus.

Fredag hadde vi fin- fint besøk av en venninne og hennes søte små som er like gamle som henholdsvis Snipp og Snute. Snipp og hans jevngamle lekte fint helt til de kom løpende ned trappen og kunne fortelle at det kom røyk fra taklampen! What? To stk mødre kom løpende opp trappen, fikk slått av lyset og skrudd ut pæren. Senere viste det seg at det var en lekeplastslange som hadde fått varmet seg i lyspæren og endt opp med en noe smeltet skjellstruktur. Snute viste fram sitt sedvanlige 2 års trass og røsket til seg alt som gjesten prøvde å leke med. Det var jo hans må vite! Gleder meg til trasset dabber av. Jeg fikk også praktisert min stressmestring. Da jeg vanligvis løper rundt som en gal i ryddemodus når besøk ventes så lente jeg meg lett tilbake og lot hus være hus. Vi støvsugde og tørket litt støv da siden gjesten er allergisk mot katt, men ellers lot vi rot være rot. Funket fint det ( for meg i alle fall!).

Lørdag gjenopptok jeg suksessen med å låne andre sine barn og dro de med meg på Geocaching. Selvfølgelig begynte det å bøtte ned i det vi var utenfor hageporten, men det stoppet selvfølgelig ikke oss. Med friskt mot fortsatte vi vår ferd helt til vi ikke lenger klarte å tyde det som stod på telefonskjermen på grunn av regn og telefonen gikk fullstendig i heng. Da bestemte vi oss for å heller gå inn på et kjøpesenter for å handle. Til alt hell hadde de en lekebutikk der så vi klarte å redde dagen med en liten skatt der. Litt mat fikk vi handlet også. Igjen.. god praktisering av mine stressmestringskunnskaper!

Søndagen kom med strålende solskinn og nesten bikinivær, i alle fall tidlig på dagen. Senere gikk det overraskende over til regn! Jeg ( sammen med mine kollegaer) var også splæsjet ut over to sider i BT etter tirsdagens fjelltur og etter hvert havnet vi jammen også på førstesiden på bt.no. For spesielt interesserte kan dere lese om oss her.

Dagen ble avsluttet med knekkebrødlaging. Jeg testet ut en ny oppskrift og må si at jeg ble veldig fornøyd! Den er uten gluten og med masse fiber. Ungene pleier ikke være superbegeistret for hjemmelagde knekkebrød, men denne falt i smak! Oppskriften fant jeg inne hos Mjuuugly. Anbefales! :)
 
Ellers må jeg bare beklage at det tar litt tid mellom innleggene her. Jeg lider ikke av bloggtørke ( kanskje litt treningstørke...), men har litt for mange baller i luften om dagen og må sortere litt tanker. Jeg kommer plutselig sterkere tilbake!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar