torsdag 11. juli 2013

Roma // del 2

Jahaja.. dette tok jammen sin tid! Men her kommer det altså!

Roma er absolutt en by man bør besøke. Det holder ikke med en, den må besøkes mange ganger. Vi fikk sett masse, men langt i fra alt. Vi var der fra torsdag til søndag. Lørdagen stod vi fritt til å gjøre som vi ville. Jeg slo meg sammen med en kollega, de andre skulle shoppe eller tidlig tilbake til hotellet, og siden vi bare hadde et mål om å finne noe vi kunne kjøpe med hjem til de små passet vi to hverandre perfekt. Vi hadde avtalt å møte de andre ved Spansketrappen, dit skulle vi egentlig ta taxi. Vi fant ut at vi hadde god tid så vi ombestemte oss og skulle gå dit. Ingen av oss eide retningssans så dette kunne jo bli en flott sightseeing. Riktig nok hadde vi kart, men hva hjelper det når du slett ikke er sikker på hva som er riktig vei på kartet?? Uansett.. turen gikk som en drøm! Vi snublet over noen fantastiske skatter som gamle smug og det magiske Pantheon. Et nesten 2000 år gammel tempel som bare plutselig dukker opp rundt et hjørne. Det er rimelig svært så at det bare dukker opp er ganske spesielt i grunn!

Tro det eller ei, men Spansketrappen fant vi også! Vi var til og med først og kunne nyte en cola og en boks med frukt før de andre kom. Fin utsikt fikk vi også da det plutselig kom en bil med et nygift par som skulle ta bilder ved fontene der.

Det hører også med til historien at jeg guidet noen andre kolleger tilbake til Spansketrappen senere på kvelden. Jeg nevner ikke at jeg bommet på hvor Trevi fontenen. Jeg kranglet til og med på det med en som hadde vært der før og jammen fikk han rett.. søren og!

Så et lite bildedryss:
Borghese parken. Helt fantastisk!

Lunsj i Borghese parken.

Kuppelen i Peterskirken.

Colosseum

Tenk all den historien som sitter i disse omgivelsene her!


Jeg ble veldig fascinert av Colosseum. Har aldri syntes at gladiatorer har vært spennende eller fascinerende, men det er å være der gjorde noe med meg. Både her og i Vatikanet hadde vi guide og jeg burde vel fulgt med på historien, men samtidig var det en helt annen historie som preget meg. Jeg har alltid hatt livlig fantasi og slike steder gjør noe med meg. Jeg har skrevet ned historien som begynte å leve i hodet mitt, i alle fall deler av den. Jeg skriver mye og mannen lurer på hvem jeg skriver for så da tenkte jeg at jeg kunne dele med de som har lyst? Her er den i alle fall. For de som har lyst så klart! ;) 



Jeg beklager at det ble litt liten skrift, men dette er nok en ting jeg aldri har gjort før!:) 









4 kommentarer:

  1. Wææ!! Så vakkert <3 Og spennende.. skriv mer, skriv mer!! ;)))))

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehey! Diaperdiva is back! Jeg har savnet deg! :* Min far ymtet også frampå om at han ville høre mer, men akkurat denne historien tror jeg er slutt. Har annet materiale på lager og tygger litt på om jeg skal publisere mer eller ei...;)

      Slett
  2. Oh, la, la....dette var spennende. Klart du må fortsette historien :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg blir jo ekstra glad når du liker det, Tine! :) Jeg anser deg helt klar for eksperten!

      Slett