søndag 7. desember 2014

7. desember: Søndagspyssel

I dag fikk jeg en kjempe idé. Jeg har egentlig tenkt på det lenge, men i dag passet det endelig med å få det gjort. Vi skulle bygge lego. Det har seg nemlig slik at vi har MYE lego! I alle varianter, farger og vanskelighetsgrad. Problemet er at jeg har så kalte destroyer kids. Jeg har ikke klart å lære de godt nok opp i "Hvordan ta vare på ting".

Hver gang de får noe litt ekstra fint eller eksklusivt får jeg skikkelig vondt i magen for jeg vet med 99 % sikkerhet at enten blir det ødelagt eller så forsvinner det på mystisk vis. Lego er intet unntak. Heldigvis for barna er mor og far sånn litt over gjennomsnittet glad i lego bygging så innimellom koser vi oss med det. En romjul satt vi oppe til langt på natt og bygget lego. Jeg en politistasjon og han en heisekran. Politistasjonen ble ferdig og varte sånn ca en halvtime etter at ungene stod opp. Heisekranen ble aldri ferdig da det mangler en essensiell del. Typisk!



I dag var det en politilastebil som skulle gjenoppbygges og Snipp skulle ordne Politistasjonen selv. Jammen skulle vi slappe av og kose oss med dette! Vel... Det er faktisk ikke veldig avslappende når man har lett gjennom to millioner legoklosser uten å finne den bittelille biten du mangler. Når du endelig finner den oppdager du at : Hei! Du skulle visst ha fire av denne! Så er det bare å gå i gang igjen.

Destroyer kidsa lukter samtidig lunta og begynner å leke med det du bygger før det er ferdig. Perfeksjonisten våkner til liv og freser noen litt strenge gloser mot de uskyldige små. Heldigvis er de hardhudet så det preller lett av! Etter hvert kom tilfeldigvis svigermor og hentet Snapp og Snute så da fikk vi endelig litt byggero *kremt* Vi kom ikke helt i boks så i morgen må vi nok rundt på rommet til de små og lete etter tapte deler :-) Men til tross for litt murring ble det en koselig aktivitet for både store og små. Jeg håper det kommer masse mer lego under juletreet til jul!

1 kommentar: