mandag 8. desember 2014

8.desember: Bakedag

I dag fikk jeg fullstendig bakedilla etter jobb og etter litt om og men satte jeg i gang med seige sjokoladesnitter som jeg fant inne hos det søte liv. Oh-la-la sier jeg bare! Himmel! Disse var super gode og akkurat sånn seige som jeg liker dem. Veldig enkelt var det også. Jeg var litt bekymret for deigen en stund, men med ekte håndmakt ble den fast og fin til slutt! Anbefales! Oppskriften finner du her


Så er det jo klart... Når man er på butikken for å handle ingrediensene så kommer en jo gjerne på andre ting. Som for eksempel at det er juleavslutning i morgen. Og at alle skulle ha med seg mat. Ja, hvorfor ikke bake ostehorn som vi kan ta med? Natten er jo lang så gjærbakst og heving betyr lite. Så da ble det sånn og nå er jeg klar med tre brett ostehorn som skal i ovnen. 

Jeg har alltid vært veldig glad i ostehorn, men aldri fått dreisen på det. Det var før jeg fant denne oppskriften fra Franiskas vakre verden. Etter det har jeg fått store, luftige og saftige ostehorn. Jeg bruker bare en pose gjær da jeg syns de blir veldig store med to poser. Nå elter jeg deigen ekstra lenge så om du ikke gidder det er det sikkert lurt med to. I tillegg pleier jeg å ha litt grovt mel i deigen. Om du som jeg syns det er vanskelig å få riktig form på hornene kan jeg tipse om en god strekk. Dra lett i trekanten til de minner litt om... Ja.. bestem selv...



Etterpå er det bare til å nyte deilige hosteorn. Mine er jo ikke ferdig så legger ved et tidligere bilde. De ser riktig nok bleike ut, men det har mest med at jeg styrte med noen fancye filter på mobilen i det jeg tok bildet.



Nyt!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar