onsdag 13. november 2013

Dag 7 av et nytt liv

De siste dagene har vi hatt en syk Snute hjemme. I går jobbet jeg riktig nok hjemmefra mens pappaen tok seg av den syke. Det er likevel ikke alltid like lett å være en syk mammadalt når mamma faktisk er i nærheten så en stund satte han seg i protest utenfor døren til rommet hvor jeg jobbet samtidig som han proklamerte med at "Jeg venter litt her, mamma!". Da er det litt vanskelig å være mamma også. Jeg er likevel bevisst på at dersom jeg er på jobb så er jeg på jobb. Uansett om kontorplassen min er her eller der. Det ble derfor en stillesittende innedag for oss begge så da trengte både jeg og Snute litt bevegelse på ettermiddagen. Da jeg gjorde meg klar til dagens HIIT gjorde derfor Snute det samme. Da var det av med buksen og på med Snipps nye fotballsko som jo er et par, tre, fire nummer for store. Det var så vidt han klarte å holde balansen på det glatte gulvet og jeg var veldig glad for at de fleste øvelsene skulle gjøres liggende. Jeg hadde gledet meg til denne HIITen. Øvelsene var litt utenom det vanlige og inkluderte blant annet enn ball. Herrefred så TUNGT det var. På videoen virket alt så lett, men jeg slet virkelig med både teknikk og utholdenhet. Likevel er dette helt klart øvelser jeg skal forsøke meg på igjen for de tok godt tak i musklene. Neste gang skal jeg se om jeg ikke finner en ball med nok luft i, kan være det hjelper på teknikken i alle fall...... ;)

Snute har skjønt det...

Litt senere på kvelden fikk jeg melding fra en venninne med spørsmål om jeg ville være med ut på en luftetur og etter en dag inne var det lett å si ja. Så da fikk jeg også lagt til en 3 kilometers powerwalk på aktivitetsbudsjett mitt. Det er faktisk utrolig deilig å komme seg ut på slike turer på kvelden til tross for mørketiden. Jeg foretrekker jo også mer å kunne kle på meg enn å kle av meg så det å kunne iføre seg varme klær som lue og votter syns jeg er helt topp. I tillegg fikk jeg ny regnbukse til bursdagen min så nå blir jeg ikke våt lenger når det regner. Den gamle regnbuksen min gjorde meg mer våt på innsiden enn på utsiden så jeg trengte virkelig en ny. Etter denne powerwalken sa jeg meg fornøyd med dagens aktiviteter og sank ned i sofaen med god samvittig resten av kvelden! :)

Vann og litt lesing gjør godt etter en treningsøkt!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar